TIGHT EYE – Forget-Me-Not

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“The more I stay with you / the more I miss you” is the haunting melody in L.L.D., one of the singles that anticipated this Forget-me-not, debut album from Italy’s Tight Eye, new project from Giulia Bonometti. A good part of the feelings that give life to this record could be summarized in those two simple verses. Something has ended but continues to no end, there is a hole inside and it’s feeding off of our efforts and our torments: “how many times will I need to try to say goodbye to you?” (Hurdle). But at the same time “I like the melody that comes out from your hands when you hold mine” (Orbiter). Tight Eye is not a quitter tough, and the melancholy of her songs represents only one side of what she wants to tell. Forget-Me-Not is also full of dreams and new heavens bringing new beginnings: “no more sadness for me please / I only want to wear my sunglasses / no more regrets or apologies” (Paradise). Tight Eye understands that something is wrong, “we can’t stay together can’t you see / sometimes we smile but we just pretend” (Other Lands). She knows how to take charge of the decisions that count: “I’m blind no more / I changed my path and I met you” (Wild Side). And above all, she knows what are the reasons for which it is worth fighting, “sometimes I think it’s good / if you change your mind / and if you change your eyes too / I’m sure you’ll see the truth (The Brightness). Surrounding these songs there’s an atmosphere of timeless tunes, closer to the classics rather than more modern references: “during the recordings – tells Giulia – the idea for the sound was that of some records from the ’50s: those of Ray Charles, Etta James, Sam Cooke or Muddy Waters, to name a few… with the voice in the foreground and the orchestra farther from the microphone, as if I were singing in someone’s ear, or as if in the room there was only one microphone near me while we played.” Tight Eye’s Forget-me-not is available now on CD with a beautiful 12 pages booklet, and digital.

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 “The more I stay with you / the more I miss you” canta L.L.D., uno dei singoli che ha anticipato Forget-me-not, album di debutto di Tight Eye, il nuovo progetto solista di Giulia Bonometti, già voce degli Own Boo. Una buona parte dei sentimenti che danno vita a questo disco potrebbero essere riassunti in quei due semplici versi. Qualcosa è finito ma continua a non finire, c’è una mancanza che si alimenta dei nostri sforzi e dei nostri tormenti: “how many times will I need to try to say goodbye to you?” (Hurdle). E al tempo stesso non vorrei mai separarmi dalla melodia che fanno le nostre mani quando stanno assieme (Orbiter). Ma Tight Eye non è una che si arrende, e la malinconia delle sue canzoni rappresenta soltanto una faccia di quello che vuole raccontare con la sua musica. Forget-me-not è anche pieno di sogni e di nuovi cieli sotto cui ricominciare: “no more sadness for me please / I only want to wear my sunglasses / no more regrets or apologies” (Paradise). Tight Eye cpisce che qualcosa non va: “we can’t stay together can’t you see / sometimes we smile but we just pretend” (Other Lands). Sa farsi carico delle decisioni che contano: “I’m blind no more / I changed my path and I met you” (Wild Side). E soprattutto sa quali sono gli obiettivi per cui vale la pena combattere: “sometimes I think it’s good / if you change your mind / and if you change your eyes too / I’m sure you’ll see the truth (The Brightness). Ad accompagnare queste canzoni, un’idea di musica senza tempo, che guarda più ai classici che a riferimenti contemporanei: “per quanto riguarda il suono del disco – spiega Giulia – l’idea era quella di ricreare ciò che si sente in certi dischi degli anni ’50, quelli di Ray Charles, Etta James, Sam Cooke o Muddy Waters, per fare qualche esempio. Con la voce in primo piano e il resto dell’orchestra più lontano, come se io stessi cantando nell’orecchio di qualcuno, o come se nella sala ci fosse un solo microfono vicino a me, che registra: un po’ come danno l’impressione di essere stati fatti quei dischi”. Forget-me-not è disponibile su CD in edizione limitata con libretto (12 pagine) e in digitale.

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